مطالب مربوط

سام ماجراجو...

بازی های رایانه ای اسلام ستیز

سام ماجراجو

یکی از بازی هایی که با محوریت آخرالزمان دینی ساخته و روانه بازار شده بازی «سام ماجراجو در پرسپولیس» است. شما در این بازی باید در نقش «سام استون» (Sam Stone) برای نجات بشریت، به زمان گذشته باز گردید و با اهریمن جهانی و ایادی آن مبارزه کنید.

در این بازی، شما برای اینکه با ایادی شیطان مواجه بشوید باید به پرسپولیس ایران بیاید. جالب تر اینکه بدانید یکی از شرکت های ایرانی ترجمه کرده است.

در این بازی شما ایادی اهریمن شیطانی را با شکل و عناوینی مثل «کدو حلوایی» و «عقرب بالغ» مشاهده می کنید. اما یکی از ایادی، «کامیکاز بی سر» معرفی شده است.شرکت تولید کننده در مورد کامیکاز بی سر می گوید:

این موجود سر ندارد؛ از همین رو او را برای عملیات انتحاری در خدمت گرفته اند.آنها دو بمب در دستان خود حمل می کنند و هنگامی که به اندازه ی کافی به شما نزدیک می شوند آنهارا منفجر می کنند.

بی سر بودن کامیکاز به این معنی است که عقل و شعور و منطق ندارد.به نظر شما عمل او چه چیزی را به ذهن متبادر میکند؟ آیا تداعی کننده ی عملیات شهادت طلبانه اسلامی نیست؟

یکی دیگر از مواردی که باید در این بازی مورد توجه قرار گیرد این است که هرچند شما به پرسپولیس در ایران می آیید اما به جای نماد های ایران باستان، شاهد نماد های اسلامی هستیم. گنبد، مناره و یا طرح های اسلیمی که بر دیوار ها نقش بسته، گویای این مطلب است. اگر به دقت به بعضی از این نقوش اسلیمی نگاه کنید می بینید نوشته شده: «و علی بابها» که بخش پایانی این حدیث معروف نبوی است: «انا مدینة العلم و علیٌ بابها». در نگاه اول کاربر متوجه این مطلب نمی شود و آن را تنها یکی طرح اسلیمی می بیند.

عبارت « العلم و علی بابها » در نقاط مختلفی از بازی مورد توجه قرار می گیرد. هر چند سعی شده این متن به طور متقارن اسلیمی به نمایش در آید تا کاربر در نگاه اول متوجه آن نشود.

آگاه باشیم از اطراف خود......

 


تاريخ ارسال: دو شنبه 16 آذر 1394 ساعت: 4:46 بعد از ظهر |تعداد بازديد : 1261 نويسنده :

ديدگاههاي اين مطلب

مهدی
1394/9/16/molaali12|18:57
واقعا دستتون درد نکنه
پاسخ:ممنون که بازم به وبلاگ بنده سر زدید.

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: